wtorek, 12 listopada 2013

Zapiekane krojone ziemniaki oraz kebab w nietypowej formie:)

Pyszne danie. Dość szybkie do zrobienia, jeśli ktoś się znudził standardowymi ziemniakami to będzie zadowolony, ponieważ ziemniaki wygladą ciekawie i apetycznie i są pyszne. No i ciekawy sposób na podanie mięsa mielonego. Mój K. był zachwycony. Polecam

Moja propozycja to kebab na patyku (pieczony w piekarniku lub na elektrycznym grillu) oraz ziemniaki pieczone w piekarniku - nacinane z dodatkiem surówki z białej kiszonej kapusty i marchewką

Kebab - wykonanie:

Łopatkę wołową mielimy, dodajemy odrobinę soli, trochę pieprzu, czosnek drobno posiekany - 3 ząbki, cebula drobno posiekana, łyżeczka papryki słodkiej, szczypta chili, zioła prowansalskie.Kebaby formujemy i nadziewamy na patyk do saszłyków. Pieczemy w piekarniku albo na grillu. Ja piekłam w temperaturze 150 stopni, około 15 minut,mój piekarnik ma u góry grilla więc pieczenie jest dużo szybsze niż w standardowych piekarnikach:)

Ziemniaki obieramy, bierzemy dużą łyżkę kładziemy ziemniaka i nacinamy z góry do momentu aż nóż dotknie kantu łyżki (nie chcemy przeciąć ziemniaka ale go nakroić) ziemniaki nacieramy oliwą z oliwek, roztopionym masłem z solą, papryką, suszonym mielonym czosnkiem,zapiekamy aż się zarumienią.Ziemniaki wstawiamy wcześniej niż kebab do piekarnika nagrzanego na 150 stopni pieczemy około 30 minut, w połowie czasu dokładamy kebaby lub pieczemy na elektrycznym grillu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz